20.1 Má každý človek filozofii? Uveďte příklady filozofických a empirických otázek.
20.2 Původ slova filozofie, kdy vzniklo toto slovo?
20.3 Vztah filozofie a reálných věd, rozdělení reálných věd podle Anzenbachera
20.4 Vysvětlení Platonova trojúhelníku
20. 5 Co je to ontologie, gnoseologie, filozofická antropologie. Vysvětli pojmy. dialektika, metafyzika, materialismus, idealismus. subjektivní a objektivní materialismus, monismus, dualismus, pluralismus, determinismus, ingeterminismus
Význam filozofie v životě člověka. Bude doplněno
Já už několik let přemýšlím, jestli v dnešní post informační době má cenu vyučovat klasickou filozofii. Jako když budu chtít, tak si k ní cestu najdu. Ale má to být v osnovách, respektive v tematických plánech. Nebylo by lepší dát prostor tomu, v čem dneska naši studenti opravdu vynikají? Znám jednoho absolventa od nás, který programuje software pro jazykovou školu. Máme obecně vzato skvělé lidi od IT. Tak co dát víc prostoru tomuto oboru.
OdpovědětVymazat